Hírlevél


Mindenféleképpen minden akciót vissza kell igazolni, hogy a permission marketing alapelveit betartsunk. Ha valaki vásárol a website-unkon, akkor az e-mail címére vásárlási igazolás érkezik. Ha hírlevelet rendelt meg, akkor hírlevél megrendelési visszaigazolás. Ha direkt promóciót kért a fogyasztó, akkor arról kap egy értesítést. Ezek az üzenetek egyértelmű, rövid és tömör információkat kell, hogy tartalmazzanak, hisz csak megerősítik a fogyasztó által kért akciót. Cég és kapcsolati adatait soha ne felejtsük el beleírni.

Portálok üzemeltetői megkönnyíthetik az érdeklődők számára a friss hírekhez való hozzájutást. Nem kell minden nap végigböngésznünk a portált az új információkért, hanem megrendelhetjük a hírlevelet, amelyet rendszeres időközönként küldenek el részünkre. A hírlevélből tájékozódhatunk a portálon megjelent új információkról.

Hogyan érhetjük el egy bennünket először felkereső embertől, hogy megadja az e-mail címét, hogy hírlevelet küldhessünk neki?

Erre a kérdésre roppant egyszerű a válasz.
Adnunk kell valamit cserébe.
Fel kell ajánlanunk egy azonnali jutalmat a címért cserébe.

Nem fontos, hogy egy konkrét tárgy legyen, sőt.
Sokkal hatékonyabban működnek az olyan csere ajánlatok, melyek információval látják el az elérhetőségét megadó látogatót.

Hírlevél üzemeltetése azonban csak azoknak ajánlható, akik rendszeresen tudnak új információkat szolgáltatni az érdeklődőknek.

Hogyan készüljön fel az e-mail hírlevél indítására?
Részletek Damjanovich Nebojsa cikkéből

Íme röviden néhány alapvető dolog, ami az üzemeltetéshez szükséges:

-e-mail címlista (saját vagy más listatulajdonoson keresztül)
-biztosíték, hogy a címek léteznek és jók
-e-mail hírlevél formája (dizájn) HTML és TXT verzióban
-tartalom, amit vagy saját magunk készítünk elő, vagy vásárolunk
-kiküldő szoftver
-feliratkozások, leiratkozások és visszapattant e-mail címek kezelése

Fontos kérdések a hírlevél üzemeltetéssel kapcsolatban:

Az alábbi kérdésekre pontos és részletes válaszokat kell adnia, mert a továbbiak során a siker vagy kudarc mércéjét határozzák meg, és támpontot adnak, ha a későbbiekben külsős cégnek kell beleavatkoznia a munkába (ügynökség, listatulajdonos, tanácsadó).

-Miért indít e-mail hírlevelet?
-Mi a hírlevél célja?
-Hogyan fogja elérni a célt?
-Hogyan fogja mérni a cél megvalósulását?
-Ki a célközönség?
-Milyen eredményeket és milyen hatásokat vár el a hírlevél megjelenésével kapcsolatban?
-Mi lesz a hírlevél kiküldési gyakorisága ahhoz, hogy a céljainkat elérjük?
-Emberi erőforrások, avagy ki lesz a felelős és az üzemeltető?
-Mennyi idővel rendelkezik, ami a hírlevél üzemeltetését és fejlesztését illeti?

Fontos kérdések a hírlevél célközönségről:

Ezekre a kérdésekre is jó lenne minél korábban válaszolni, mert a hírlevél sikere függhet ettől. Sok kérdésre nem lehet (kutatás nélkül) azonnal válaszolni, de igyekezni kell, hogy vagy a website-on keresztül, vagy a hírlevélben legyen mindig egy-egy kérdés, és a kép lassan összeáll majd.

- Demográfia: Nők vagy férfiak? Életkor? Lakóhely? Iskolai végzettség?
- Médiafogyasztási szokások (hagyományos és online)?
- Életstílus kérdések?
- Havi juttatások?
- Mi a termékünkkel/szolgáltatásunkkal kapcsolatos hozzáállásuk?
- Mikor célszerű a célcsoportot megszólítani (napszak, nap, hét, hónap)?
- Miben különböznek Önmagunktól? És miben hasonlítanak?

Fontos kérdések a hírlevél tartalmáról és kiküldési gyakoriságról:

Gyorsan rá fog jönni, hogy a hírlevél tartalma és célja összefügg a kiküldési gyakorisággal. Ha az olvasók fontos információkat várnak hétfőn, és Ön csak szerdán küldi el a hírlevelet, van-e még értelme az egésznek? Ha az olvasóknak az a fontos, hogy pl. mikor jelenik meg az új könyv egy adott témában, akkor van-e értelme a napi hírlevélnek?

Napi kiküldési gyakoriság: Rendelkezik-e emberi, technikai és pénzügyi erőforrásokkal illetve annyira érdekes/értékes tartalommal, hogy lefoglalja az olvasó érdeklődését nap mint nap?

Heti kiküldési gyakoriság: Rendelkezik-e eléggé érdekes információkkal, hogy az olvasót csak a tartalommal tartsa meg?

Kétheti kiküldési gyakoriság: Talán heti megjelenés túl gyakori, a havi pedig túl ritka lenne?

Havi kiküldési gyakoriság: Mennyire fontosak az olvasó számára a havonta előkészített tartalmak, és lojálisak maradnak-e a mi hírlevelünkhöz?

A túl gyakori kiküldés eredményezheti azt is, hogy az olvasók egy idő után nem olvassák el a nekik küldött leveleket. Ez akár leiratkozásokat is produkálhat. A túl ritka kiküldési gyakoriság pedig a lojalitást gyengíti.

Nagyon fontos ezekről a kérdésekről beszélgetni, és ha nincs elég tapasztalat cégen belül, akkor meg kell kérni egy külső szakértő céget, hogy segítsen a stratégiai terv előkészítésében. Ha egyszer megvan a terv, akkor csak végre kell hajtani. Idővel Önnek is lesz tapasztalata és a szükséges tervmódosításokat Ön is képes lesz megtenni.

A hatékony honlapkészítés titka a marketing tanácsadás alapján készülő honlap!
Kérje ajánlatomat!

KAPCSOLATFELVÉTEL

Árajánlatot, csak az igényeit részletesen megismerve áll módomban adni.

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2007.