Írjon blogot!

A blog, mint internetes-napló vezetése egyre népszerűbb, interaktív eleme az internetnek.

"A blog, vagy webnapló olyan interaktív honlap, amely többé-kevésbé napi rendszerességgel frissül, létrehozója pedig egy személy, vagy egy közösség. A szöveges, esetleg képpel és egyéb multimédiás tartalommal ellátott bejegyzések általában fordított időrendben sorakoznak az oldalon."

A blogoknak számtalan formája, fajtája létezik, minderről > ITT < olvashat részletesen, most csak hármat emelnék ki:

A személyes blogban a szerző a saját életéről, mindennapjairól, gondolatairól, érzelmeiről ír. Az on-line napló vezetése kiváló lehetőséget teremt "kiírni magunkból" a minket foglalkoztató dolgokat. Amennyiben ezekre az írásokra mások reagálnak, akkor megismerhetjük mások nézőpontját, értékes információkhoz, tapasztalatokhoz juthatunk.

A céges, más néven üzleti blogon egy céggel vagy vállalkozással kapcsolatos témák köré csoportosulnak a bejegyzések, egy vagy több szerző által. Szólhat a cég szolgáltatásairól, termékeiről, vagy azok használatáról. Célja új kapcsolatok kiépítése, régi ügyfelekkel hosszútávú kapcsolat fenntartása, vagy egy új márka építése. Egy üzleti blognak rengeteg előnye van, - ha jól csinálják.

A blog, több mint tartalom: ez az online identitásunk kifejezése is. Én magam azért választottam a > komplex blog (http://szenyanildiko.hu) < kategóriát, mert ily módon az üzleti és a személyes bejegyzéseimet, tematikus, írásaimat, közéleti észrevételeimet egy felületen, de más-más kategóriában (rovatban) publikálhatom.

Egyszerűbb és olcsóbb ingyenes blogszolgáltatónál regisztrálni, de ez a megoldás számos hátrányt rejt.

A blogunk sosem lesz a saját tulajdonunk, legtöbbször csak előre meghatározott blog sablonokból választhatunk, és blogunkat mindenféle reklám rondítja a blogszolgáltató jóvoltából. Ráadásul, ha a blogszolgáltató valamilyen oknál fogva megszűnik, akkor az egész addigi munkánk elveszett.

Az ingyenes blogszolgáltatókat ezért én csak azok számára javaslom, akiknek a blogolás csak hobbi.

Üzleti bloghoz előnyösebb, biztonságosabb és hatékonyabb saját domain névvel és tárhellyel rendelkezni.

Számos ember áldozza az idejét blog készítésre, az internetet böngészve, különböző ingyenes és fizetős tanfolyamokon meg lehet ezt is tanulni, mégis úgy gondolom, hogy ez megint csak azok számára javasolt, akik elsősorban hobbinak tekintik a blogolást.

Az üzleti világ nincs tekintettel arra, ha valaki kezdő. Amennyiben valaki nem a blog elkészítésével, a blogsablon magyar fordításával és kinézetének alakításával akar bajlódni, hanem a tartalmi feltöltésével akar foglalkozni, annak érdemesebb elkészíttetni a blog alapját egy hozzáértő designerrel, webfejlesztővel. A keresőmarketingnek és a látogatóknak is megfelelő blog kialakítását, az értékesítési szövegek megírását ők már megtanulták és kitapasztalták.

Egy cégvezető nem pazarolhatja az idejét. Felesleges megtanulnia egy olyan szakmát, amely esetleg egyébként is távol áll az érdeklődési körétől, az internetes megjelenés részfeladatait érdemesebb hozzáértő emberekre bíznia, így energiáit arra fordíthatja, amit kedvvel csinál, amihez ért.

A blogolás néhány év alatt elfogadott marketingeszközzé vált több okból is:
A legtöbb üzleti honlapot egyszer elkészítik, aztán sokáig nem történik vele semmi. Ennek egyik oka anyagi jellegű, mert a hagyományos weboldalakon mindent le kell programozni, ezáltal nem csak az elkészítés, de a módosítás és a frissítés is igényel html, php (programozói) tudást, így folyamatosan pénzbe kerül. A hagyományos honlapok másik nagy problémája az interaktivitás hiánya.

A WordPress alapú blog rendkívül könnyen kezelhető azok számára is, akik nem - vagy csak minimális mértékben - rendelkeznek webes ismeretekkel. Nem kell többet a honlap készítőre várnia és módosítási díjat fizetnie, ha változtatni szeretne weblapja tartalmán. 

A szövegszerkesztőhöz hasonló funkciókkal bíró, kényelmes kezelőfelületen szerkeszthetőek a bejegyzések, képek-linkek-videók rendelhetőek a szöveghez, és időzíteni lehet, hogy mindez mikor jelenjen meg mások által is láthatóan.

A hagyományos weboldalhoz képest személyesebb a hangnem, a rendszeres publikálás és az interaktivitás bizalmat épít az olvasókban.

A blog hozzászólások (regisztrálás nélkül) kétirányú kommunikációs lehetőséget biztosítanak Ön és olvasói között. Minden hozzászólás segít abban, hogy a szöveganyagban található kulcsszavakkal jobb pozíciót érjen el a keresőkben.

A marketing céljai (új kapcsolatokat kiépítése, régi ügyfelekkel hosszútávú kapcsolat fenntartása) is könnyedén és olcsóbban elvégezhetőek a WordPress blog (és a Facebook, Twitter,...) céltudatos felhasználásával. A WordPress online marketingre tökéletesen alkalmas rendszer, és olyan beépített funkciókkal rendelkezik, amelyek az online publikálást, szövegek, videók, képek közzétételét, valamint új menüpontok, oldalak (cikkek) hozzáadását annyira könnyűvé teszik, mint amikor a Microsoft Word-öt használja, vagy egy e-mailt ír.

Minden honlap tulajdonos célja, hogy weboldala a keresőkben a találati lista elejében szerepeljen, hiszen mit sem ér egy szép honlap, ha senki sem talál rá az interneten. A WP-alapon üzemelő blogok teljes mértékben együttműködnek az online keresőrendszerekkel, igazi "kereső mágnesek", az új tartalmak (cikkek, oldalak) órák alatt is bekerülhetnek a keresőkbe.

Maximálisan támogatják a több platformon történő információ megosztást is. (Kiegészítő alkalmazások használatával a blog tartalmai - oldalak, bejegyzések, fotók, videók - automatikusan megoszthatók egy kiválasztott Facebook- vagy Twitter-profilon, illetve rss, hírolvasó-rendszerekben.)

A WP-re telepített statisztikával nyomon követhető a látogatottság (honnan, milyen kulcsszóra, milyen oldalról, keresőből jött a látogató) így tovább fejleszthető a keresőoptimalizálás is.

A hatékony honlapkészítés titka a marketing tanácsadás alapján készülő honlap!
Kérje ajánlatomat!

KAPCSOLATFELVÉTEL

Árajánlatot, csak az igényeit részletesen megismerve áll módomban adni.

 

Webdesign - Szenyán Ildikó 2007.